Eerste dagen in Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Claudia - WaarBenJij.nu Eerste dagen in Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Claudia - WaarBenJij.nu

Eerste dagen in Sydney

Door: Claudia

Blijf op de hoogte en volg Claudia

19 Juli 2015 | Australië, Sydney

Hoi allemaal !!!

Ik ben inmiddels alweer 5 dagen weg uit het tropische Nederland! De eerste dagen in Sydney waren nogal hectisch maar ik begin me al meer thuis te voelen :)

Vliegreis (14 en 15 juli)
Dinsdag 14 juli 15.25 vertrok mijn vliegtuig vanuit Düsseldorf naar Dubai. In dubai zou mijn eerste overstap ever plaatsvinden. De reis begon wat raar, er zat namelijk een man op mijn stoel en we hadden exact dezelfde stoelnummers gekregen. Het vliegtuig was al erg vol en druk en de crew rende heen en weer om het probleem op te lossen. Gelukkig kon ik toch op mijn plaats zitten en de man werd naar businesscass verplaatst ( wat ik ook wel oke had gevonden ;) ). Maar ik had niks te klagen want mijn stoel had mega veel beenruimte en omdat ik vegetarische maaltijden kreeg, was ik steeds 1 van de eerste die eten kreeg  (wat ook wel nodig was omdat ik zo sloom eet) . Naast de honderen films en series waar ik naar kon kijken was er ook nog gratis wifi en kreeg ik een ijsje! Dus ik kijk al een beetje uit naar de terugvlucht met Fly Emirates!

Rond 24.00 kwam ik aan in Dubai waar het ongeveer 40 graden was. Na een kwartier in een busje te rijden kwamen we aan bij de vertrekhallen en had ik 4 uur de tijd om mijn volgende gate te vinden. Dat ging gelukkig erg makkelijk, en zo zat ik rond 3.40 ’s nachts weer in het volgende vliegtuig richting Bangkok.
Ik had meer moeten genieten van mijn beenruimte want in dit vliegtuig zat ik helemaal opgepropt tussen een oude snurkende man en twee hardpratende russische jongens. Gelukkig kon ik een paar uurtjes slapen, voordat ik wakker werd gemaakt om mijn warme vegetarische maaltijd op te eten. Als ik 1 ding haat is het warm eten zoals bonen in saus als ontbijt. Naast dit kots-achtige voedsel kreeg ik ook fruit en een broodje :) . De laatste 2 uren was er veel turbulentie waardoor ik me erg ziek voelde en bijna over de oude man heen kotste.

In Bangkok had ik een overstap van 6 uur en besloot hier te lunchen en te chillen in 1 van de vele loungebanken op de luchthaven. Mijn vlucht naar Sydney duurde ongeveer 9 uur waarvan ik er 4 heb kunnen slapen! De rest van de uren was gevuld met huilende babies en het eten van heerlijk thais voedsel! Zij begrepen namelijk wel dat het in de ochtend fijn is om fruit te eten en een kaasbroodje.
In Sydney aangekomen duurde het een uur om door de paspoortcontrole en boarder security te komen. Toevallig waren ze ook het programme boarder security aan het opnemen, en met mijn 30-uur-durende-vlucht-ochtendhoofd ben ik (thank god) niet gefilmd :D

Sydney (Donderdag 16 juli)
Op het vliegveld heb ik meteen een Australische simkaart en OV-kaart gekocht. Met de trein besloot ik naar mijn accommodatie te gaan die in de wijk Redfern ligt. Dit was een slechte keuze want het regende hard en tijdens mijn weg van het station naar mijn accommodatie raakte ik de weg kwijt.
Australische mensen zijn verder superbehulpzaam en mede daardoor kwam ik toch nog bij Urbanest Cleveland Street aan met mijn 37kg baggage :)
Hier aangekomen werd ik naar mijn kamer gebracht en werd vanalles uitgelegd. Zo moeten we bijv. nooit het brandalarm af laten gaan want dan komt de brandweer, en bij vals alarm kost dit 1200 dollar.

Na het uitpakken van mijn bagagge ben ik naar Broadway Shopping Centre gelopen. Dit is ongeveer 10minuutjes lopen (waarvan de helft van de tijd wordt ingenomen door het wachten bij stoplichten).
In het winkelcentrum zijn er 4 verdiepingen vol met winkels! De populairste onder studenten is de K-mart. Hier koopt iedereen dan ook zijn dekbed, kussen en keukenspullen aangezien die niet bij de kamer zijn inbegrepen. Zo liep ik, net als alle andere studenten daar, met grote plastic tassen naar huis. De andere shoppers kijken er niet eens raar van op, ookal ziet het er echt belachelijk uit als de roltrap volstaat met plastic tassen. Helaas heb ik er geen foto van kunnen maken, want alles samen was nogal zwaar.

’s Avonds was er een rondleiding door het Urbanest gebouw. Er is namelijk een fitness, openbare keuken, bbq, tuin, game-room, movie-room en studieruimte. Daar heb ik een aantal andere studenten ontmoet uit o.a. Amerika, Colombia, Nederland, Hong Kong en Italië.

Vrijdag 17 juli 2015
De volgende ochtend ben ik met een ander meisje naar een introductie bijeenkomst geweest op de uni. Het regende ongeveer de hele dag en door de wind ging mijn paraplu ook nog eens kapot :( . De uni verder ziet er supermooi uit en we kregen ook een korte tour. Daarnaast kregen we ook nog chips in de vorm van kleine kangoeroes. Op de campus zag ik ook de eerste exotische dieren, of nouja, exotischer dan onze duifjes en eenden ;) . De vogel die ik zag was blijkbaar een Australian White Ibis (zie foto). Na de introductie heb ik een Australian bank account geopend en boodschappen gehaald.
In de avond was er een BBQ in de tuin van Urbanest en deden we spelletjes om elkaar beter te leren kennen. Ook kwam mijn roommate vandaag aan!

Zaterdag 18 juli 2015
De volgende dag heb ik lekker uitgeslapen en ben ik in de middag met 4 andere naar Darling Harbour gelopen (ongeveer 25minuutjes wandelen). Hier is onder andere een groot aquarium, the Chinese garden of Friendship, veel restaurantjes en natuurlijk één van Sydney’s bekende havens. Het weer zat nog steeds niet mee, dus besloten we te gaan eten in Chinatown. Daarna zijn we met de trein van central station naar redfern station gegaan en kwamen we erachter dat je maar beter niet ’s avonds alleen in de buurt van het station kan komen.

Zondag 19 juli
Vandaag ben ik met een nieuwe student naar Broadway gegaan om te helpen met het halen van haar spullen. De zon scheen dus eindelijk vandaag, maar het is nog steeds een beetje koud. Toen we wilde oversteken bij de drukke verkeerslichten hoorde we een super irritant geluid. Blijkbaar was een witte papagaai die harder kan schreeuwen dan het geluid van 200 auto’s.
We hebben ook een beetje in de supermarkten rondgekeken en ik vond hier een hele stelling met Nederlands eten! Dus als ik echt heimwee krijg dan kan ik hier drop kopen :)
Ook heb ik vandaag TimTams gekocht en geprobeerd, en ze zijn inderdaad lekker maar ik vind ze niet zo spectaculair dat Australië hier bekend om zou moeten zijn. Misschien de andere smaken nog uitproberen de komende maanden…
’s Avonds heb ik voor het eerst gekookt (zonder het alarm af te laten gaan), en heb ik daarna met andere film gekeken n de movie room!
Aankomende week zullen er introductie activiteiten zijn op en rondom de uni! Ik ben erg benieuwd naar mijn vakken en het leven op de campus :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Claudia

De komende 4 maanden zal ik studeren aan The University of Sydney. Op deze blog zal ik jullie up-to-date houden :)

Actief sinds 19 Juli 2015
Verslag gelezen: 343
Totaal aantal bezoekers 3592

Voorgaande reizen:

14 Juli 2015 - 23 November 2015

Sydney

Landen bezocht: