Oktober - Reisverslag uit Sydney, Australië van Claudia - WaarBenJij.nu Oktober - Reisverslag uit Sydney, Australië van Claudia - WaarBenJij.nu

Oktober

Blijf op de hoogte en volg Claudia

26 Oktober 2015 | Australië, Sydney

Oktober
Over 4 weken precies vertrek ik alweer met mijn veel te zware koffer terug naar Nederland!
Het is echt onvoorstelbaar hoe snel de dagen voorbij vliegen, maar ik ben in ieder geval blij dat ik mijn laatste colleges heb gehad! Nu nog 1 essay schrijven voor woensdag en dan ben ik helemaal klaar! Als het weer ook een beetje meezit kan ik dus eindelijk aan mijn ‘’tan’’ gaan werken. Want ik weet nu al dat als ik thuis kom dat jullie me allemaal gaan vragen waarom ik nog steeds zo wit ben.
Het zal je tegenvallen, maar ook in Australië regent het, en toevallig regent het mega veel de afgelopen tijd. Vandaag zag ik ook op tv dat het stormseizoen is begonnen, dat van oktober tot maart duurt, bijna een half jaar dus JEEJ!

De afgelopen maand heb ik weer wat meer van Sydney ontdekt. Ik ben naar het contemporary arts museum geweest, heb Paramatta bezocht, het vuurwerk bij Darling Harbour, Cockatoo Island bezocht en de night noodle market. Omdat het nu lente is zijn er wekelijks festivals en marktjes die je kan bezoeken, dus er is altijd wel iets te doen!
Daarnaast ben ik naar de open dag van the opera house geweest, heb een film in het grootste IMAX theater ter wereld gezien en heb een Quokka geaait! (als je niet weet wat het is, google het!!)
Ik heb inmiddels ook besloten dat als ik nooit een baan ga vinden na mijn studie dat ik dan altijd nog een boerderij kan beginnen met Quokka’s.

Afgelopen zaterdagavond was er een openlucht filmfestival, en zondag heb ik dan eindelijk de Coogee - Bondi coastal walk gedaan. In Nederland zijn we het natuurlijk gewend om 1 mega groot strand te hebben, maar hier is er om de paar kilometer een klein mooi strandje.

Deze week dus mijn laatste verslag maken en eind deze week is er een gala en zijn er Halloween feesten!
De volgende blog zal waarschijnlijk na Cairns zijn. Daar ga ik van 5-9 november heen. Dus tot dan! Tenzij ik wordt neergestoken door een kwal want nu de walvissen uit Sydney weg zijn is het kwallenseizoen begonnen! :(

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Claudia

De komende 4 maanden zal ik studeren aan The University of Sydney. Op deze blog zal ik jullie up-to-date houden :)

Actief sinds 19 Juli 2015
Verslag gelezen: 152
Totaal aantal bezoekers 3597

Voorgaande reizen:

14 Juli 2015 - 23 November 2015

Sydney

Landen bezocht: