Week 2 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Claudia - WaarBenJij.nu Week 2 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Claudia - WaarBenJij.nu

Week 2

Blijf op de hoogte en volg Claudia

26 Juli 2015 | Australië, Sydney

Deze week stond in het teken van introductie activiteiten van de universiteit. Op maandag was er een lange introductie van 10 uur ’s ochtends tot 4 uur ’s middags. Eerst werden we verwelkomt in een mooie grote hal en kregen we een University of Sydney sweat band (die niemand gaat dragen). Ook was er een traditioneel optreden van een aboriginal dans groep en na alle officiële bladiebla was er een lunch. Daarna werden we in kleinere groepen opgedeeld om onze coördinatoren te leren kennen. We kregen uitleg over onze roosters en vakken etc. maar omdat 600 exchange studenten deze week hun rooster wilde aanpassen was het pas eind van deze week voor mij (soort van) duidelijk wat ik hier nu ga studeren. Na deze lange dag zijn we gaan dineren in Maccas, wat een fancy Australische naam is voor McDonalds ;)

Dinsdag 21 juli
We mochten kiezen met welke free day trip we mee wilde. Er was keuze uit: Manly beach, the Rocks en Darling Harbour. Ik koos voor the Rocks omdat hier the Opera house staat en de Sydney harbour bridge!
Het was een leuke dag en de ijsjes zijn hier mega lekker! Helaas ook mega duur, dus ik zal van elk ijsje genieten :) . In de avond hebben we gegeten op een soort terras naast the Opera house met uitzicht op de harbour bridge. Hopelijk is het mogelijk om in de komende 4 maanden een echte opera te bezoeken!

Woensdag 22 juli
Er waren geen activiteiten van de universiteit vandaag dus toen ben ik gaan lunchen met een andere exchange student en m’n kamergenoot. Er zijn erg veel leuke cafés en foodcourts in de buurt, dus we kunnen elke week iets nieuws uitproberen!
’s Avonds was er een Aussie food tasting event in Urbanest. Hier hebben we onder andere: pavlova cake, chocolate mints, milo chocolate drink, anzac cookies en vegemite gegeten. Tot nu toe ben ik alleen onder de indruk van de anzac cookies en timtams natuurlijk! Deze week heb ik red velvet , caramel en witte chocola geproefd, dus we zijn aardig op schema om alle smaken te testen voor we weer naar huis gaan :)

Donderdag 23 juli
Vandaag heb ik mijn student card opgehaald en ben ik met een andere exchange student naar Paddy’s market gegaan. Dit is een grote markt in chinatown waar souvenirs worden verkocht en veel groente en fruit. Ik denk dat ik hier wel vaker ga komen want als vegetariër in Australië is het best moeilijk om bepaalde producten te vinden. In de Aziatische supermarkten is er gelukkig wel veel te vinden voor de niet-carnivoren onder ons ;) . ’s Avonds was er een feest in the Manning bar. Dat is dus een grote bar midden op de campus waar bijna elke week wel bands optreden en feesten zijn. De avond eindigde helaas wat minder want op de terugweg (10 minuten lopen) werd er vlak voor ons een man beroofd , daarom hebben we voor de laatste minuut maar de taxi genomen :’)

Vrijdag 24 juli
Vandaag was eigenlijk mijn eerste dag hier in Sydney dat ik niet iets nieuws heb gezien. Ik ben vandaag gewoon thuisgebleven, heb de fitness verkent en eindelijk geskypt!!! :D . In dit gebouw heb ik namelijk maar 15gb per maand, wat skypen dus onmogelijk maakt. Gelukkig is er wel onbeperkte wifi op de campus en op de gemeenschappelijke pc’s .

Zaterdag 25 juli
Op deze zonnige zaterdag (20 graden in de winter) ben ik met andere studenten naar Sea life gegaan! Het was echt supermooi en we mochten zelfs een zeester aaien en een ei vasthouden van de port jackson shark. We hebben nemo ook gezien en hebben selfies gemaakt met de haaien. ’s Avonds zijn we gaan eten in chinatown en kreeg ik eindelijk mijn rooster!

De vakken die ik ga volgen de komende 4 maanden zijn:
- Health & Indigenous populations ( dit vak gaat dus over de gezondheid van aboriginals en torres strait islander people, over de gezondheidsverschillen en hoe je moet omgaan met zulke situaties als er grote verschillen zijn tussen bepaalde bevolkingsgroepen)
- Understanding Business ( een introductie vak over het bedrijfsleven, hoe je moet communiceren/ plannen opstellen etc. )

Van de volgende 3 vakken mag ik er 2 kiezen, het wordt alleen nog even afwachten van mijn eigen universiteit welke er worden erkend:
- Australian Film Theatre & learning
- Diet & Nutrition for health & sport
- Outdoor learning ( bij dit vak ga je onder andere naar national parks en krijg je uitleg over de natuur in de natuur zelf).

Zondag 26 juli
Vandaag was the Amazing Race, ik had geen idee wat ik me hierbij moest voorstellen, maar het bestond uit heel veel rennen en selfies maken met gebouwen op de campus. De eerste en tweede plaats kregen extra internet, maar helaas waren we net vierde. Volgende keer gaan we dus de campusplattegrond uit ons hoofd leren en die gigabytes winnen ;)

In de volgende blog kan ik jullie vertellen wat ik uiteindelijk ga doen, hoe mijn eerste weekje uni was en over O'day!
O’day is morgen en staat in het teken van alle clubs van de universiteit. Er zijn ongeveer 200 clubs waarvan je lid kan worden dus ik hoop dat er een paar leuke tussen zitten!
Deze week heb ik trouwens naast de dieren in Sea life nog een ander dier gespot, bij the opera house lag een zeehond te zonnen en blijkbaar gebeurd dit bijna nooit dus we waren lucky! Ook is de rare vogel van vorige week omgedoopt tot ‘garbage bird’ omdat hij alleen te vinden is in de buurt van vuilniszakken :/

  • 26 Juli 2015 - 15:07

    H.:

    Aah wat heb je veel leuke dingen gedaan! Morgen begint het uni leven alweer, veel succes met je nieuwe vakken :)

  • 26 Juli 2015 - 15:44

    T De Wilde:

    weer een leuk reisverslag ben nu al benieuwd hoe het op de univesiteit gaat. En dat je toch outdoor learning mag volgen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Claudia

De komende 4 maanden zal ik studeren aan The University of Sydney. Op deze blog zal ik jullie up-to-date houden :)

Actief sinds 19 Juli 2015
Verslag gelezen: 201
Totaal aantal bezoekers 3600

Voorgaande reizen:

14 Juli 2015 - 23 November 2015

Sydney

Landen bezocht: