Week 3 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Claudia - WaarBenJij.nu Week 3 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Claudia - WaarBenJij.nu

Week 3

Blijf op de hoogte en volg Claudia

02 Augustus 2015 | Australië, Sydney

Week 3
Inmiddels ben ik alweer 3 weken van huis en een beetje gewend aan het links lopen op de straat, de tijd vliegt hier echt voorbij! De week begon alleen iets anders dan verwacht. Rond 8 uur werden we ons bed uitgedreund door het brand alarm. En 5 minuten later stonden we allemaal op de stoep in onze pyjama. Iemand had het brand alarm af laten gaan (geen echte brand) dus hun week begon met een 1250 dollar boete :’) .
Een paar uur later begon O´day, (orientation day). Op deze dag staat de bekendste straat van de campus (eastern avenue) helemaal vol met kraampjes. Je kan je bij een club aansluiten en goodies krijgen :) ! Zo is er een chocola-club, een bushwalking club, een pokémon club etc. van bijna alles wat je je maar kan bedenken is er wel een club! Na twee uurtjes had ik verzameld: gratis Ben&Jerry’s ijs, heel veel foldertjes en pennen een USB-stick, notitieblok en veel kortingsbonnen en bonnen voor gratis eten! (daar later meer over).
Na die 2 uur begonnen mijn eerste lessen: Australian Film, Theatre and learning en Understanding business. De eerste was superleuk maar de business was helemaal mweh… het leek me superleuk om een totaal ander vak te leren maar het leer-system van de business school is gewoon te verschillend van wat ik gewend ben. Dus hopelijk kan ik dit vak gaan laten vallen..

Dinsdag & Woensdag 28 & 29 juli
Dit waren twee drukke lesdagen omdat ik momenteel dus 5 vakken volg. Outdoor education was superleuk! Als dit vak goedgekeurd wordt ga ik dit zeker doen!
Ook diet & nutrition was erg interessant! De docenten zijn hier superaardig en behulpzaam :) . ’s Avonds met andere Urbanest bewoners the Bachelor gekeken. Dit wordt onze wekelijkse – kraak iedereen af op tv – avond.

Donderdag 30 juli
Vandaag was ik vrij maar ben om 5.30 opgestaan voor Koala Breakfast!! Met internationale studenten gingen we naar de Wildlife zoo om voor het eerst kangoeroes en koala’s te zien. We mochten ook op de foto met de koala’s maar omdat ze nogal moe en chaggo waren konden we ze niet aaien. Binnenkort dus maar op zoek gaan naar een park waar je ze wel mag aaien, ik ga Australië namelijk niet verlaten voordat ik een wombat/wallaby/kangoeroe of koala heb geaaid ;) .
’s Middags heb ik met een andere student een Ijs wafel gehaald! Dit kon dus door het bonnetje die we kregen op O’day. De wafel was zo groot en lekker, en ik heb me nog nooit zo misselijk gevoeld. Dit was dus de laatste wafel in Australië voor mij ;)

Vrijdag 31 juli
De eerste lessen beginnen hier al om 8 uur ’s Ochtens, dus dat is even wennen. Het vak dat ik vandaag had was Health & Indigenous populations. Tot nu toe vind ik dit 1 van de leukste vakken! Het is alleen wel even wennen dat ik de enige exchange student ben in de onderwijsgroepen.
Om 11 uur was ik weer klaar, dus de hele middag tijd om leuke dingen te doen! We zijn in de middag naar Pitt Street gegaan, waar veel winkels en winkelcentra zijn. Ook zijn we naar een chocolate café gegaan waar ik een praliné cigar heb gegeten ;) Australiërs zijn dus waarschijnlijk 1 van de grootste oorzaken van het uitsterven van cacao-bonen, want in elk winkelcentrum is er wel een chocolate café !

Zaterdag 1 augustus
Mijn eerste winter verjaardag! Om het minder winter-achtig te maken zijn we vandaag naar Bondi Beach geweest, 1 van de bekendste surf-plaatsen in Sydney. Omdat het blijkbaar Swiss day was kregen we ook nog eens gratis ijs! Na een dagje strand zijn we naar BondiPizza geweest, een restaurant met een supermooi uitzicht over de hele stad. Helaas was het al een beetje te donker om een mooie panorama foto te maken. ’s Avonds toch ik terugkwam hadden mijn lieve vrienden een surprise party georganiseerd! Dus mijn verjaardag was een topdag :D

Zondag 2 augustus
Vandaag maar eens een beetje huiswerk en boodschappen gedaan. In vergelijking met Nederland moeten studenten echt heel veel lezen, dus dat wordt even wennen.
Toen ik op straat liep zag ik trouwens iets grappigs. Omdat je urenlang moet wachten voor het stoplicht van rood naar groen veranderd ,lopen er glazenwassers rond om de autoruiten schoon te maken ;)
’s Avonds gezamenlijk gekookt in de grote keuken! Wat we vanaf nu elke week willen gaan doen :D

Deze week dus niet heel veel nieuwe plaatsen bezocht omdat het een drukke uni-week was. Ook is het super stressvol dat de universiteit niet reageert waardoor ik nog steeds niet weet wat mijn vakken zijn. Aankomende vrijdag heb ik mijn eerste Quiz dus voor die tijd moet alles wel geregeld zijn!

  • 03 Augustus 2015 - 19:09

    Soroush:

    Maak je maar geen zorgen over de diertjes. Die zal je zeker nog eens kunnen aaien :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Claudia

De komende 4 maanden zal ik studeren aan The University of Sydney. Op deze blog zal ik jullie up-to-date houden :)

Actief sinds 19 Juli 2015
Verslag gelezen: 183
Totaal aantal bezoekers 3607

Voorgaande reizen:

14 Juli 2015 - 23 November 2015

Sydney

Landen bezocht: