Week 4 - Reisverslag uit Manly, Australië van Claudia - WaarBenJij.nu Week 4 - Reisverslag uit Manly, Australië van Claudia - WaarBenJij.nu

Week 4

Blijf op de hoogte en volg Claudia

09 Augustus 2015 | Australië, Manly

Week 4
Aankomende donderdag ben ik alweer een maand in Sydney! De week begon nogal vervelend want ik wist nog steeds niet welke vakken ik zou gaan volgen. Omdat alle vakken al veel huiswerk en deadlines opgaven was het nogal stressvol maar dinsdag kreeg ik dus eindelijk antwoord!
De komende weken zijn mijn vakken:
- Health & Indigenous populations
- Australian Film, Theatre & Learning
- Diet & Nutrition for health & sports
- Learning in Outdoor education
De vakken eindigen relatief eerder dan de andere, dit betekend dat ik vanaf 23 oktober vrij ben :D
Het nadeel hiervan is wel dat mijn vakken in het begin al veel deadlines hebben, waardoor ik ongeveer 15 essays ga schrijven en aankomende vrijdag al mijn eerste Quiz had! Ik heb dus vooral in het weekend leuke dingen gedaan en doordeweeks druk geweest met lezen en essays schrijven :(

Deze week helaas weinig foto’s want ik heb veel mijn camera gebruikt, maar mijn laptop heeft blijkbaar geen SD-kaart ingang :'( Hopelijk volgende week een oplossing hiervoor gevonden!

Vrijdag
Mijn eerste Quiz overleefd! En waarschijnlijk 15/15 punten :D . ‘s Avonds was er een Night market in Redfern, de buurt waar ik woon. Er waren allemaal kleine kraampjes en foodtrucks, en we hebben blauwe thee gedronken die paars wordt als je er citroen bij doet. Daarna was er een bbq in de tuin van Urbanest en later in de avond zijn we naar Newtown gegaan, een studenten buurt met heel veel café’s.

Zaterdag
‘s avonds hebben we gegeten bij Paparich, een Maleisisch restaurant waar altijd mensen voor de deur staan te wachten omdat het zo druk is. Gelukkig hoefde wij maar 10 minuutjes te wachten in de kou :D

Zondag
Veel delen van Sydney, zoals Manly, zijn te bereiken met de ferry. Dit was dus de eerste keer met de ferry en het uitzicht was super mooi! In Manly hebben we rondgelopen over de stranden, op rotsen geklommen en yoghurtijs gegeten :D Ik denk dat ik dit een mooier strand vind dan Bondi beach, dus dit was zeker niet de laatste keer in Manly!

Afgelopen week heb ik dus veel aan mijn essays gewerkt, maar komende week staan er weer meer leuke activiteiten op het programma:
- Sydney tower eye
- Australian Museum
- Day trip naar Royal National Park
- Nutella-donut-milkshake uitproberen…. (misschien heb je die wel op facebook langs zien komen.. het ziet er zo goed uit, maar 1 van de redenen waarom Australië alle chocola voorraad in de wereld opzuigt)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Manly

Claudia

De komende 4 maanden zal ik studeren aan The University of Sydney. Op deze blog zal ik jullie up-to-date houden :)

Actief sinds 19 Juli 2015
Verslag gelezen: 169
Totaal aantal bezoekers 3604

Voorgaande reizen:

14 Juli 2015 - 23 November 2015

Sydney

Landen bezocht: